החשיבות בניהול נכון ומוצלח של הפרויקט הוא הכנה של תקציב אשר הלקוח עומד בו. על פי תקציב זה, ניתן לבחור את סוג בעליי המקצוע השונים מראש, בחירת חומרי הגמר השונים ובחינת העיצוב הנדרש לביצוע המתבקש. 


קביעתו של התקציב והעמידה בו תקבע את סיום הפרוייקט ללא עיכובים אשר עלולים לגרום לעלויות ותקורות נוספות.

חשוב לתקצב את הפרויקט על פי סטנדרטיים הגיוניים במחירי השוק פלוס 10% לתוספות שמופיעות בהמשך הפרויקט ואינן צפויות מלכתחילה. במידה והתקציב אינו מותאם לרעיונות המעצבים ודרישת הלקוח, עלול להגרם נזק ועוגמת נפש לכולם ולכן ההכנה מראש היא סוד ההצלחה של הפרוייקט.


לוח הזמנים של הפרויקט חשוב באותה המידה כפי שהתקציב מקנה את הקידום. יש לבנות את לוח הזמנים עם מקדם ביטחון של חודשיים לפחות בפרוייקטים של שיפוץ ובנייה וכמובן עדיפה התקדמות יתרה ומוגברת לשם פיצוי על זמני חגים, סופי שבוע ותקופות הפסקה בלתי צפויות כגון: עוצר, סגר ותנאיי מזג אוויר אשר מקשים על הביצוע.

לשם השגת המשימה, יש להתמצא בכל תקניי הבניה למניעת תקלות אשר גם מעכבות את הביצוע ואת תאריך סיום הפרוייקט.

כפי שנאמר: עדיף לחשוב פעמיים ולעבוד פעם אחת מאשר ההיפך.


ובגישה זו מתבצעת עבודה מדוייקת מול המתכננים. יש לקיים פגישות תיאום תכנון לפני הביצוע יחד עם היועצים השונים, המעצבים והלקוח כך ניתן לחסוך כסף רב במניעת שינויים וכמובן למנוע כפילויות ותכנון לא מדוייק של תשתיות אשר מיקומן אינן מתחשב במיקום תשתיות אחרות.


במקרה של תקלה, ניהול מוצלח אשר מקדם את הפרויקט ואינו "תוקע" אותו, מתבטא בפתרונות יצירתיים אשר מתקבלים על ידי המפקח מתוך ניסיונו האישי, כישורייו והתאמתם לאישור המתכננים והלקוח.